CSR (Corporate Social Responsibility), czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. W Polsce używane są różne pojęcia, często stosowane zamiennie "zrównoważony biznes", "społeczna odpowiedzialność", "odpowiedzialny biznes".
Koncepcja CSR jest połączeniem filozofii działania i zestawu pewnych narzędzi pozwalających osiągnąć firmie stan zrównoważonego biznesu przynoszącego zarówno korzyści przedsiębiorstwu jak i społeczeństwu.
Odpowiedzialny biznes uwzględnia w swoich decyzjach i działaniach kwestie społeczne oraz środowiskowe i ponosi za nie odpowiedzialność. Przedsiębiorstwo stosując założenia CSR stara się poszukiwać synergii pomiędzy trzema obszarami swojego funkcjonowania: ekonomicznym, środowiskowym, społecznym.
W CSR obowiązują proste, etyczne zasady:
Przejrzystość
Uczciwość
Wrażliwość
Lojalność
Praworządność
Rzetelność
CSR zgodnie ze swoją filozofią stanowi zintegrowane podejście do zarządzania organizacją. Obejmuje trzy kluczowe obszary:
- Relacje z pracownikami
- Ochrona środowiska
- Zaangażowanie społeczne
I na koniec tego posta, rzecz najważniejsza:
CSR NIE jest, jak to się wielu firmom wydaje, częścią promocji (szerzej rzecz ujmując marketingu). Są firmy, które prowadzą działania promocyjne wykorzystując CSR.
CSR NIE jest również działalnością filantropijną. W odpowiedzialnym biznesie ma zastosowanie reguła win-win (wygrany-wygrany), czyli każda ze stron czerpie korzyści z podejmowanych działań.
CSR JEST niczym innym jak postępowaniem zgodnie zasadami moralnymi i etycznymi, gdzie zostaje zachowana zdrowa równowaga pomiędzy zarządzającymi/właścicielami firmy a ich otoczeniem.
CSR JEST niczym innym jak postępowaniem zgodnie zasadami moralnymi i etycznymi, gdzie zostaje zachowana zdrowa równowaga pomiędzy zarządzającymi/właścicielami firmy a ich otoczeniem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz