11 lipca 2012

Korzyści z wdrażania zasad CSR.

CSR jest strategią zarządzania, w której firmy dobrowolnie uwzględniającą relacje z różnymi grupami interesariuszy oraz aspekty środowiskowe. Firmy prowadząc biznes społecznie odpowiedzialny inwestują w zasoby ludzkie, relacje z otoczeniem, ochronę środowiska oraz informują o tych działaniach. Jednak lepiej aby informacje o efektach działań CSR przekazywali sami odbiorcy. Taka sytuacja jest najbardziej optymalna i można powiedzieć, że modelowa. Dzięki komunikatowi wychodzącemu bezpośrednio od odbiorców firma zyskuje o wiele więcej niż gdyby sama to uczyniła. 

Bycie społecznie odpowiedzialnym społecznie przyczynia się do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa, dzięki czemu uzyskuje korzyści ekonomiczne w porównaniu z innymi. W wyniku działań CSR firmy uzyskują m.in. wyższą rentowność sprzedaży, lepiej wykorzystują majątek trwały i kapitał ludzki.

Korzyściami pracowników są m.in. terminowe wypłaty wynagrodzeń, jakość świadczeń socjalnych, bezpieczeństwo i kultura pracy, równość szans kobiet i mężczyzn oraz rozwój zawodowy.

Firmy uwzględniając w swojej działalności aspekty środowiskowe przynoszą korzyści otoczeniu społecznemu oraz przyczyniają się do racjonalnego gospodarowania zasobami naturalnymi i odpadami Angażując partnerów biznesowych inicjują,  popularyzują i wdrażają idee proekologiczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz